po co dzieciom uwaznoscPo co dzieciom uważność? – Warsztat inspirowany metodą Uważności Mindfulness, skierowany do rodziców oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą.

Wiosna 2021 – cykl spotkań online – terminy podamy wkrótce

Badania wykazują, że emocjonalne oraz społeczne kompetencje dzieci i młodzieży znacząco obniżyły się w ostatnich 30 latach. Najmłodsi mają niewielkie umiejętności wyrażania emocji, są bardziej zestresowani. Narażeni są na coraz większą ilość bodźców, a w ostatnich miesiącach przytłoczeni w świecie ogarniętym pandemią. W takich warunkach nie trzeba cierpieć na deficyt uwagi, aby mieć problem z jej utrzymaniem. A na deficyty uwagi cierpi coraz więcej dzieci. Są roztargnione, często zmieniają obiekt uwagi, zapominają o ważnych sprawach, unikają zadań wymagających systematyczności, mają dużo chaotycznych myśli. Bardzo negatywnie wpływa to na ich stabilność emocjonalną i może prowadzić do długotrwałego odczuwania napięcia, rozdrażnienia, a nawet napadów lęku, czy depresji.

Ćwiczenia uważności są coraz bardziej popularne wśród rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W wielu krajach przeszkoleni nauczyciele prowadzą z uczniami proste kilkuminutowe ćwiczenia uważności każdego dnia. Na efekty nie trzeba długo czekać. Dzieci są spokojniejsze, łatwiej wyrażają emocje, nawet te trudne jak złość czy smutek. Mają wyższą koncentrację i lepszy kontakt z rówieśnikami. Dzięki szkolnym programom uważności podnosi się poziom społecznych i emocjonalnych umiejętności. Dzieci są bardziej kreatywne, odkrywają swoje zdolności, angażują się w uprawianie sportów.

Uważność staje się również wsparciem dla rodziców, którzy odkrywając uważność nabierają umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami ich dzieci.

Za sprawą uważności, akceptacji i życzliwości dla samego siebie możemy:

  • lepiej radzić sobie z emocjami
  • wyzbyć się negatywnego myślenia o sobie
  • tworzyć zdrowe relacje
  • czerpać większą satysfakcję z życia
  • zmniejszyć poziom stresu
  • odzyskać kontrolę nad myślami i reakcjami

Opłata promocyjna ważna do………: 

Opłata regularna:

Zapisy: https://forms.gle/gVzBKqa1zp5FP85C9

Numer konta: Klinika Stresu, 38 2130 0004 2001 0544 9780 0001 z dopiskiem Mindfulness

liczba miejsc ograniczona

Warsztat prowadzi Katarzyna Sawicka

– uczestniczka szkolenia nauczycielskiego Terapii Poznawczej Opartej Na Uważności MBCT Mindfulness-Based Cognitive Therapy w Oxford Mindfulness Centre przy współpracy z Fundacją Rozwoju Mindfulness. Licencjonowany nauczyciel uważności dla młodzieży Odkrywanie Praktyki Uważności OPU w Akademii Mindfulness Michaela Sandersona w ramach programu AMdM (Akademia Mindfulness dla Młodzieży). Ośmiotygodniowy kurs redukcji stresu MBSR Mindfulnes Based Stress Reduction ukończyła pod kierunkiem Ewy Kaian Kochanowskiej.

Własną praktykę opiera na wdzięczności oraz uważnym słuchaniu. Od dwudziestu lat związana z edukacją jako nauczyciel języków obcych, twórca programów europejskich i wymian międzynarodowych. Tworzy i koordynuje projekty wspierające rozwój zawodowy i osobisty nauczycieli w ramach międzynarodowego programu Erasmus+.

Propagowanie treningu uważności traktuje jako ugruntowanie holistycznego spojrzenia na obszar edukacji, dążenie do dobrostanu, poprawy jakości życia oraz budowania dobrych relacji osobistych i zawodowych. Wierzy, że szczęśliwi rodzice i szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat.

Prywatnie jest mamą trójki dzieci, kocha podróże, ciekawe spotkania, muzykę, pyszne jedzenie oraz grę na fortepianie.

Miejsce warsztatów stacjonarnych: Klinika Stresu, Sopot, ul Władysława IV 11, domofon 3

Rezygnacja z udziału najpóźniej do 14 dni przed rozpoczęciem zajęć upoważnia do zwrotu 100% wniesionej opłaty. W przypadku rezygnacji do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć zastrzegamy sobie prawo do zwrotu 50% opłaty. Po tym czasie opłata nie będzie zwracana.


Komentarze uczestników po webinarium:

„Uczestniczyłam w obu webinariach w cyklu „Po co dzieciom uważność”. Dziękuję za ciekawe i przystępne przedstawienie tematu. Mindfulness jest mi znane od kilku lat, ale przedstawienie sprawdzonych w praktyce ćwiczeń dostosowanych do dzieci było dla mnie bardzo ciekawe i odkrywcze.”

„Jestem pod wielkim wrażeniem poprowadzonych przez Panie spotkań. Uważność unosiła się w powietrzu a czas mijał bardzo szybko i niezmiernie miło. Dziękuję za wszystko. Dzięki Wam odkryłam i mam nadzieję będę kontynuowała moją przygodę z uważnością, aby wciągnąć w nią także później swoje dzieci.”

„Dziękuję bardzo za Wasze prowadzenie, masę przykładów i doświadczeń. Fajnie widzieć znane praktyki w wersji dla dzieci. Rodzice potrzebują wsparcia dla swoich dzieci.””Bardzo dziękuję za wczorajsze spotkanie. Przedstawiony przez Panie materiał jest dla mnie bardzo cenną podstawą, jak rozpocząć drobnymi krokami pracę w rozwijaniu/wzmacnianiu uważności dzieci. Jestem wolontariuszem-tutorem w programie fundacji Chlebem i Solą dla dzieci uchodźczych i zaczynam pomagać w lekcjach 10-letniej dziewczynce z Tadżykistanu. Będę próbować wprowadzić poszczególne ćwiczenia do pracy online dla małego dziecka z innego kręgu kulturowego, które słabo mówi o polsku. Jak wczoraj mi Panie wyjaśniały, metoda jest uniwersalna. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że jak każda metoda, wymaga praktyki, jednak wiele ćwiczeń, o których Panie mówiły, wydają się dosyć proste do wdrożenia. I zobaczymy jak pójdzie z tym online..”

„Dziękuję za podpowiedzi, jak pracować ze sobą i dziećmi.”

„Cudne spotkanie, zakochałam się w mindfulness jeszcze bardziej.”

„Dziękuję za świetne spotkanie. Mam dużo notatek, nic, tylko ćwiczyć.”

Oraz opinia uczestniczki warsztatu:

Warsztaty były bardzo dla mnie inspirujące i odkrywcze. Jako pedagog z wykształcenia (choć nie pracuję obecnie w zawodzie) i mama 6latki, bardzo bym sobie życzyła aby takie zajęcia jak Mindfulness czy joga kreatywna dla dzieci, czy ćwiczenia z kinezjologi (o zbliżonych celach), czy inne podobne zajęcia jak chociażby edukacja społeczna, rozmowy o emocjach itp. zagościły w szkołach, choćby w formie zajęć dodatkowych. Byłabym pierwsza, która zapisałaby na nie swoje dziecko.

Na pewno te warsztaty zainicjowały chęć dalszej pracy nad sobą samą i może, mam nadzieję, że wpłyną również na moje dalsze losy zawodowe. Dziękuję, za te wspaniałe warsztaty!

A tymczasem podzielę się na gorąco eksperymentem, jaki dzisiaj robiłyśmy z moją córką: obserwowałyśmy uważnie powstawanie tęczy na talerzu z cukierków M&M. Eksperyment trwał ok. 2-3 min. Po delikatnym wlaniu wody, cukierki oddawały barwniki, które stopniowo tworzyły „tęczę”. Na koniec, gdy cukierki oddały prawie cały (niezdrowy) barwnik wodzie, można było je skonsumować 🙂

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję, Ania