MBSR GdanskZapraszamy na 8-tygodniowy Program redukcji stresu oparty na uważności (MBSR – Mindfulness-Based Stress Reduction) oraz Program zapobiegania depresji MBCT – Mindfulness-Based Cognitive Therapy) – kursy uważności, podczas którego nauczysz się technik obniżania napięcia, budowania odporności immunologicznej organizmu, a także technik radzenia sobie z trudnymi emocjami i natłokiem myśli, stanami depresyjnymi, lękowymi i bezsennością.

Czy jesteś zapracowany, w ciągłym biegu, wiecznie zmęczony, niedospany, bez energii i chęci do życia, a może po chorobie, w rekonwalescencji, albo szukasz inspiracji, albo może brakuje ci radości, czy poszukujesz sensu życia? Metoda uważności – Mindfulness – przyniesie Ci głęboki spokój, czas dla Ciebie, refleksję, zdefiniowanie prawdziwych potrzeb i poprawę relacji z bliskimi. Może odmienić całkowicie Twoje życie, nadać mu sens i pozwolić na odczuwanie prawdziwej radości.

Program przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pragną nauczyć się radzić sobie z trudnościami codziennego życia, ze stresem, trudnymi emocjami, obniżonym nastrojem, ciągłym martwieniem się, komunikacją z innymi, dla tych, którzy chcą po prostu poprawić jakość swojego życia.

Wyniki badań naukowych pokazują, że metody oparte na uważności (MBI – Mindfulness-Based Interventions) pomagają osobom z takimi problemami jak uogólnione zaburzenie lękowe, depresja, niepokój, chroniczny ból, choroby nowotworowe, syndrom zmęczenia, stres i choroba afektywna dwubiegunowa. Meta-analiza Grossman, Niemann, Schmidt i Walach, Mindfulness-based stress reduction and health benefits, 2004) wskazuje na:

  • odczuwalną poprawę jakości życia jego uczestników,
  • zmianę nawykowych zachowań,
  • poprawę koncentracji,
  • zwiększenie pewności siebie,
  • lepsze rozumienie samych siebie,
  • wzrost poziomu odpowiedzialności za własne życie.

Metoda uważności polecana jest również psychoterapeutom pracującym w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej, a także w innych nurtach psychoterapeutycznych. Korzystają z niej w swojej pracy trenerzy prowadzący szkolenia rozwoju osobistego i biznesowe, osoby zajmujące się coachingiem, terapeuci uzależnień, pedagodzy szkolni, a także opiekunowie osób niepełnosprawnych lub środowisk patologicznych. Uważność jest narzędziem wspierającym pomoc psychologiczną w wielu obszarach.

Terapia Poznawcza Oparta na Uważności – MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy) daje nadzieję na pomoc w szerokim zakresie problemów zdrowia psychicznego i psychofizycznego. MBCT łączy elementy terapii poznawczej z praktyką medytacyjną i ma na celu umożliwienie uczestnikom poznania innego spojrzenia na ból i cierpienie związane z depresją i innymi problemami emocjonalnymi, jak również osiągnięcie dobrostanu i lepszego funkcjonowania.
Randomizowane badania kliniczne udowodniły skuteczność tego programu w zapobieganiu nawrotom u osób, które doświadczyły powtarzających się epizodów depresji, a w związku z tym MBCT jest zalecane w wytycznych Narodowego Instytutu Doskonałości Klinicznej (National Institute of Clinical Excellence, NICE) jako skuteczny rodzaj interwencji zapobiegający nawrotom tego coraz powszechniejszego problemu.

Zapoznaj się z opiniami uczestników o naszych kursach i o prowadzących tutaj

W Programie MBSR i MBCT wykorzystywane są następujące techniki:

  • skanowanie ciała / świadomość ciała (body scan)
  • świadome oddychanie (awareness of breathing)
  • łagodne ćwiczenia fizyczne / uważna praca z ciałem (mindful movement)
  • medytacja (choiceless awareness)
  • medytacja w ruchu (walking meditation)

Czego uczymy się w czasie Programów redukcji stresu i profilaktyki depresji:

  • konstruktywnego radzenia sobie z problemami
  • procesu aktywnego skupiania uwagi
  • aktywnego doświadczania rzeczywistości
  • doświadczania poczucia własnej skuteczności, aktywnej postawy
  • umiejętności świadomego relaksowania się i obniżania objawów psychosomatycznych spowodowanych stresem,
  • wzmacniania siły koncentracji.

Osiągnięcie takich efektów możliwe jest tylko dzięki pełnemu zaangażowaniu i osobistej regularnej pracy uczestnika.

Opis Programu MBSR/MBCT:

  • czas trwania – 8 tygodni
  • 8 spotkań po 2,5 godziny raz w tygodniu,
  • 2 konsultacje indywidualne z nauczycielem (przed i po zakończeniu programu)
  • jedno całodniowe spotkanie – Dzień Uważności – 7 godzin
  • samodzielne ćwiczenia w domu (na podstawie otrzymanych instrukcji, skryptów i nagrań w formie plików mp3) stanowią nieodłączną część programu

Łącznie około 27 godzin warsztatów oraz 48 godzin pracy własnej uczestników. Aby otrzymać zaświadczenia o uczestniczenia w kursie absencja nie może przekroczyć 15% godzin.

Terminy 

Kursy stacjonarne z zachowaniem wszelkich środków ostrożności i bezpieczeństwa uczestników.

Jesień 2020 

Grupa wieczorna:  od 5 października – do 23 listopada – spotkania w poniedziałki, g. 18.00 – 20.30, Dzień uważności: 14 listopada (sobota) w g. 10.00-17.00 (zapisy w toku)

Grupa poranna:  od 6 października – do 24 listopada – spotkania we wtorki, g. 10.00 – 12.30, Dzień uważności: 15 listopada (niedziela) w g. 10.00-17.00 (zapisy w toku)

Grupa wieczorna:  od 8 października – do 10 grudnia – spotkania w czwartki, g. 18.00 – 20.30, Dzień uważności: 28 listopada (sobota) w g. 10.00-17.00 (zapisy w toku)

Adres: Sopot – Wyścigi, ul. Polna 16/20, Uniwersytet SWPS

Informacje i zgłoszenia:
Prosimy o zgłoszenie mailowe: ewa@klinikastresu.com.pl  

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który przesyłamy dla zainteresowanych. Z każdą osobą chcącą wziąć udział w programie spotykamy się indywidualnie przed kursem w celu omówienia ogólnych zasad uczestnictwa.

Opłata: Dla osób, które wniosą opłatę na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu opłata obniżona 1250 zł.

Opłata regularna kursu: 1350 zł

Opłata obejmuje całość kursu łącznie z dniem uważności oraz skryptem i zestawem instrukcji do praktyki w formie plików mp3. Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na raty lub uzyskania zniżki z ważnych przyczyn. Wystawiamy faktury.

Rezygnacja z udziału najpóźniej do 30 dni przed rozpoczęciem zajęć upoważnia do zwrotu 100% opłaty. W przypadku rezygnacji do 14 dni przed rozpoczęciem zajęć zastrzegamy sobie prawo do zwrotu 50% opłaty. Po tym czasie opłata nie będzie zwracana.

Numer konta: Klinika Stresu, 38 2130 0004 2001 0544 9780 0001 z dopiskiem: Mindfulness

Uczestnicy:
Grupy ok 10-12 osób. Nie trzeba mieć żadnego przygotowania. W czasie trwania całego kursu wymagana jest praca samodzielna uczestników, którą uczestnicy wykonują w domu korzystając z otrzymanych materiałów – skryptu oraz nagrań.

UWAGA! Poniżej oferta TYLKO dla Absolwentów programu MBSR/MBCT:

zapraszam do dołączenia do wybranego Dnia uważności proszę o wcześniejsze zgłoszenia, liczba wolnych miejsc jest niewielka – opłata za udział w Dniu Uważności wynosi 100 zł.

Dzień uważności odbywa się w: Gdańsk Żabianka, ul. Sztormowa 9 (budynek Collegium Gedanense)

Prowadzący kursy MBSR/MBCT: 

Ewa Kaian Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielek MBSR certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech w 2011 roku, terapeutka MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy) w procesie certyfikacji w Oxford Mindfulness Centre, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi, od ponad 20 lat ma własną praktykę uważności oraz jogi, jest wykładowcą na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i we Wrocławiu, autorką książki “Uważność. Spokojny umysł, jasne myśli, dobre życie.” oraz wspólautorka książki „Dobry oddech”, jest wiceprezeską Fundacji Rozwoju Mindfulness.

Ukończyła liczne kursy pomocy psychologicznej, m.in. roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń osób dorosłych prowadzone przez Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie oraz wprowadzenie do terapii schematów, terapii opartej na mentalizacji MBT, akceptacji i zaangażowania ACT. W 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat-Zinna w Londynie – „Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning” oraz Mindfulness Summer School w Oksfordzie prowadzonym przez nauczycieli z Oxford Mindfulness Centre. Obecnie uczestniczy w szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie Analizy Bioenergetycznej Alexandra Lowena w Warszawie afiliowanym przez Florida Society for Bioenergetic Analysis, USA.

Robert Sikora – nauczyciel MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy) w procesie certyfikacji w Oxford Mindfulness Centre. Absolwent pierwszej edycji Studiów Podyplomowych „Uważność i współczucie. Podstawy, badania i psychoterapia.” na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz pierwszego w Polsce kursu nauczycielskiego MBCT.
W przeszłości współprowadził młodzieżowe grup wsparcia w Ośrodku Profilaktyki Społecznej w Lublinie, a w ostatnich latach także kursy tańca (kizomba) dla dorosłych.
Obecnie łączy swoje doświadczenie w pracy z ludźmi z różnych dziedzin na polu uważności, czerpiąc inspirację zarówno z psychologii Dalekiego Wschodu, jak i trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnej, w tym również ACT oraz DBT.

Kursy MBCT prowadzone są 
pod superwizją dr Christiny Surawy z Oxford University Mindfulness Centre.


instrukcje do praktykowania uwaznosciInstrukcje do praktyki

Zapraszamy do korzystania z instrukcji do medytacji, body scan, uważnej jogi i innych praktyk uważności, które przygotowaliśmy w formie plików mp3.

Pliki można znaleźć na stronach YouTube lub Chomikuj.pl lub Soundcloud.com

Możesz wgrać je do komputera lub do telefonu i zawsze mieć pod ręką.

Polecamy szczególnie krótkie zatrzymanie w postaci Pigułki uważności – Pauzy na oddech – tylko 4 minuty do stosowania w każdym dowolnym momencie dnia: Uważność w pigułce

A oto opinia/limeryk znanego Trójmiejskiego satyryka:

„Pigułka uważność – genialny temat…

Z tąż pigułeczką – kpin, żartów nie ma…

Oto satyryka – dziś wena naszła

i… koncentrował się (nią) – przed fraszką –

– a wyszedł zeń – cały, udany poemat!!!”

Tadeusz Buraczewski