Bardzo pozytywnie oceniam swój udział w tym programie. Z uważnością spotkałam się na wyjeździe weekendowym, zainteresowała mnie praktyka i medytacja. Idąc na kurs miałam nadzieję, że dowiem się więcej o tej dziedzinie, że nauczę się medytować i że wyrobię w sobie nawyk regularnej praktyki.

Praktykowanie uważności już po miesiącu zaczęło wpływać na moje życie w sposób zauważalny. Poczułam, że podchodzę do dotychczas stresujących sytuacji z większym spokojem, a do wcześniej irytujących mnie ludzi z większą wyrozumiałością. Zyskałam chwilę czasu pomiędzy bodźcem a moją reakcją, dzięki czemu mogłam reagować w mniej zwyczajowy, impulsywny lub nieprzemyślany sposób. Teraz mniej oceniam i częściej koncentruję się na oddechu. Praktyka daje mi czas dla siebie, który wcześniej trudno było znaleźć.

Zdecydowanie będę kontynuować praktykę i stosować uważność w życiu osobistym i zawodowym. Korzyści, które płyną z mindfulness są dla mnie niezaprzeczalne. Chcę utrzymać formę praktyki z ostatnich tygodni kursu, czyli mindful joga na zmianę z body scan i dłuższą medytacją. Krótszą medytację chciałabym robić codziennie. Zamierzam także zgłębić temat uważności dla dzieci, ponieważ jestem przekonana, że moje ogromnie skorzystałyby z praktyki.

Kwestię przygotowania i przeprowadzania zajęć oceniam bardzo wysoko. Materiały były inspirujące i pomocne, każda praktyka została omówiona i przećwiczona na zajęciach. Czystą przyjemnością było przychodzić na spotkania, ponieważ atmosfera była nie tylko przyjazna, ale także obfitująca we wsparcie. Uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami, co myślę, że wzbogacało nas wszystkich.

Byłabym wdzięczna za możliwość brania udziału w spotkaniach z uważnością także po zakończeniu kursu. Pomogłyby mi one utrzymać obecny poziom zaangażowania oraz dalej się rozwijać. Wspólna praktyka to element motywujący, wspierający i przynoszący radość. Dlatego serdecznie proszę o przesyłanie mi informacji o takich wydarzeniach.

Grudzień 2016