Stowarzysznie Forum Rozwoju Integralnego we wspólpracy z Kliniką Stresu

zapraszają na wykład w ramach Piątków Integralnych PIn-ów
Wprowadzenie do Mindfulness

piątek, 24 września, godz. 18.00
Klubo-księgarnia Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego
Sopot, ul. Bema 4

wstęp wolny

Wprowadzenie do mindfulness

Prowadzenie: Ewa Kochanowska

Współczesne życie niesie wiele wyzwań, zadań do wykonania i celów do osiągnięcia. Osiągamy sukcesy, zdobywamy kolejne szczeble kariery, mamy szczęśliwe domy i rodziny. Jak wynika z wielu badań, dzieje się to jednak bardzo wysokim kosztem i w efekcie nie potrafimy się cieszyć zwycięstwami, nie odnajdujemy szczęścia w udanych związkach i dobrych relacjach. Czujemy się zestresowani, wyczerpani, często zapadamy na depresje lub inne choroby. Tak naprawdę czujemy się przegrani.

Metoda Redukcji Stresu Oparta na Uważności (MBSR – Mindfulness-Based Stress Reduction), którą opracował prof. Jon Kabat-Zinn, pozwala powrócić do swojej pierwotnej siły i własnej wewnętrznej stabilności. Pozwala wzmocnić ciało i umysł. Profesor Kabat-Zinn i jego współpracownicy od ponad trzydziestu lat stosują z sukcesem tę metodę w Klinice Redukcji Stresu Uniwersytetu Medycznego Massachusetts w Worcester, USA.

Poznajemy tę metodę wykonując proste ćwiczenia, dzięki którym uczymy się funkcjonować w sposób świadomy i uważny. Stosowanie metody mindfulness w każdej bieżącej chwili, czyli prowadzenie uważnego życia, daje wiele korzyści. Poprzez bycie obecnym, świadomym każdego momentu, zwiększamy umiejętności radzenia sobie w stresujących, czy trudnych sytuacjach. Jednocześnie uczymy się poznawać objawy fizyczne i psychosomatyczne spowodowane stresem. Potrafimy świadomie stosować relaks, rozluźnienie ciała i uspokojenie umysłu. Lepiej radzimy sobie z trudnymi emocjami. W rezultacie wzmacniamy poczucie własnej wartości oraz pewności siebie, a także pobudzamy kreatywność i autoekspresję. Odzyskujemy poczucie siły i wewnętrznej mocy, którą każdy z nas posiada.

Kategorie: AKTUALNOŚCI