MBSR GdanskZapraszamy na 8-tygodniowy Program Redukcji Stresu Oparty na Uważności (MBSR – Mindfulness-Based Stress Reduction) – kurs uważności, podczas którego nauczysz się technik obniżania napięcia, budowania odporności immunologicznej organizmu, a także technik radzenia sobie z trudnymi emocjami i natłokiem myśli.

Czy jesteś zapracowany, w ciągłym biegu, wiecznie zmęczony, niedospany, a może po chorobie, w rekonwalescencji, albo szukasz inspiracji, albo może brakuje ci radości, czy poszukujesz sensu życia? Metoda uważności  – Mindfulness – przyniesie Ci głęboki spokój, czas dla Ciebie, refleksję, zdefiniowanie prawdziwych potrzeb i poprawę relacji z bliskimi. Może odmienić całkowicie Twoje życie, nadać mu sens i pozwolić na odczuwanie prawdziwej radości.

Program przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pragną nauczyć się radzić sobie z trudnościami codziennego życia, ze stresem, trudnymi emocjami, ciągłym martwieniem się, komunikacją z innymi, dla tych, którzy chcą po prostu poprawić jakość swojego życia.

Wyniki badań naukowych prowadzonych nad programem MBSR (m.in. Meta-analiza Grossman, Niemann, Schmidt i Walach, Mindfulness-based stress reduction and health benefits, 2004) wskazują m.in. na odczuwalną poprawę jakości życia jego uczestników, zmianę nawykowych zachowań, poprawę koncentracji, zwiększenie pewności siebie, lepsze rozumienie samych siebie i wzrost poziomu odpowiedzialności za własne życie.

Metoda uważności polecana jest psychoterapeutom pracującym w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej, a także w innych nurtach psychoterapeutycznych. Korzystają z niej w swojej pracy trenerzy prowadzący szkolenia rozwoju osobistego i biznesowe, osoby zajmujące się coachingiem, terapeuci uzależnień, pedagodzy szkolni, a także opiekunowie osób niepełnosprawnych lub ze środowisk patologicznych. Uważność jest narzędziem wspierającym pomoc psychologiczną w wielu obszarach.

Program MBSR jest programem autorskim, chronionym prawem.
W czasie spotkań uczestnicy poznają nowoczesne i zweryfikowane naukowo techniki redukcji stresu opracowane na podstawie programu MBSR Mindfulness-Based Stress Reduction. Mogą go prowadzić jedynie certyfikowani trenerzy – nauczyciele MBSR. Kursy MBSR na całym świecie są prowadzone według identycznego programu. Jego skuteczność została potwierdzona w licznych badaniach, między innymi: Williams i inni, 2000; Teasdale i inni, 2001; Grossman, Niemann, Schmidt i Wallach, 2004; Zeidler, 2007, Belinda Ivanowski, 2007.

Zapoznaj się z opiniami uczestników o naszych kursach i o prowadzących tutaj

W Programie Redukcji Stresu wykorzystywane są następujące techniki:

  • skanowanie ciała / świadomość ciała (body scan)
  • świadome oddychanie (awareness of breathing)
  • łagodne ćwiczenia fizyczne / uważna praca z ciałem (mindful movement)
  • medytacja (choiceless awareness)
  • medytacja w ruchu (walking meditation)

Czego uczymy się w czasie Programu Redukcji Stresu:

  • konstruktywnego radzenia sobie z problemami
  • procesu aktywnego skupiania uwagi
  • aktywnego doświadczania rzeczywistości
  • doświadczania poczucia własnej skuteczności, aktywnej postawy
  • umiejętności świadomego relaksowania się i obniżania objawów psychosomatycznych spowodowanych stresem,
  • wzmacniania siły koncentracji.

Osiągnięcie takich efektów możliwe jest tylko dzięki pełnemu zaangażowaniu i osobistej regularnej pracy uczestnika.

 

Opis Programu:

  • czas trwania – 8 tygodni
  • 8 spotkań po 2,5 godziny raz w tygodniu,
  • 2 konsultacje indywidualne z nauczycielem (przed i po zakończeniu programu)
  • jedno całodniowe spotkanie – Dzień Uważności – 7 godzin
  • samodzielne ćwiczenia w domu (na podstawie otrzymanych instrukcji, skryptów i nagrań w formie plików mp3) stanowią nieodłączną część programu

Łącznie około 27 godzin warsztatów oraz 48 godzin pracy własnej uczestników. Aby otrzymać zaświadczenia o uczestniczenia w kursie absencja nie może przekroczyć 15% godzin.

Terminy – 2018/2019:

NOWY TERMIN: 19 listopada – 14 stycznia – spotkania w poniedziałki, g. 18.30 – 21.00 (zapisy w toku)

(ze względu na czas świąteczny jedno spotkanie będzie w sobotę, 29 grudnia w g. 10.00-12.30)

Dzień uważności 5 stycznia (sobota) g. 10.00 – 17.00

 

24 września –  12 listopada – spotkania w poniedziałki, g. 18.30 – 21.00 (zapisy zamknięte)

Dzień uważności 10 listopada (sobota) g. 10.00 – 17.00

9 października – 27 listopada – spotkania we wtorki, g. 10.00 – 12.30 (zapisy zamknięte)

Dzień uważności 17 listopada (sobota) g. 10.00 – 17.00

10 października –  28 listopada – spotkania w środy, g. 18.30 – 21.00 (zapisy zamknięte)

Dzień uważności 18 listopada (niedziela) g. 10.30 – 17.30

 

Absolwentów programu MBSR serdecznie zapraszam do uczestniczenia w wybranym dniu uważności. Proszę o wcześniejsze zgłoszenia, liczba wolnych miejsc nie jest duża. Opłata za udział w dniu uważności wynosi 90 zł.

 

Miejsce: Gdańsk Żabianka, ul. Sztormowa 9 (budynek LO Collegium Gedanense)

Informacje i zgłoszenia:
Prosimy o zgłoszenie mailowe: ewa@klinikastresu.com.pl  i wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który przesyłamy dla zainteresowanych. Z każdą osobą chcącą wziąć udział w programie spotykamy się indywidualnie przed kursem w celu omówienia ogólnych zasad uczestnictwa.

Opłata: 1230 zł za całość kursu łącznie ze skryptem oraz kompletem instrukcji do praktyki w formie plików mp3 (istnieje możliwość rozłożenia na raty lub uzyskania zniżki z ważnych przyczyn). Wystawiamy faktury. Dla osób, które wniosą opłatę na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu opłata obniżona 1150 zł.

Rezygnacja z udziału najpóźniej do 14 dni przed rozpoczęciem zajęć upoważnia do zwrotu 100% opłaty. W przypadku rezygnacji do 5 dni przed rozpoczęciem zajęć zastrzegamy sobie prawo do zwrotu 50% opłaty. Po tym czasie opłata nie będzie zwracana.

Numer konta: Klinika Stresu, 38 2130 0004 2001 0544 9780 0001 z dopiskiem: MBSR

Uczestnicy:
Grupy ok 10-12 osób. Nie trzeba mieć żadnego przygotowania. W czasie trwania całego kursu wymagana jest praca samodzielna uczestników, którą uczestnicy wykonują w domu korzystając z otrzymanych materiałów – skryptu oraz nagrań.

Prowadząca: Ewa Kaian Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielek MBSR certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech w 2011 roku, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi, od ponad 20 lat ma własną praktykę uważności oraz hatha jogi, wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Sopocie i we Wrocławiu, autorka książki “Uważność. Spokojny umysł, jasne myśli, dobre życie.”, wiceprezes Fundacji Rozwoju Mindfulness.

Ukończyła liczne kursy pomocy psychologicznej, m.in. roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń osób dorosłych prowadzone przez Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie oraz wprowadzenie do terapii schematów, terapii opartej na mentalizacji MBT, akceptacji i zaangażowania ACT. W 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat Zinna w Londynie – “Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning” oraz Mindfulness Summer School w Oksfordzie prowadzonym przez nauczycieli z Oxford Mindfulness Centre. Obecnie uczestniczy w szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie Analizy Bioenergetycznej Alexandra Lowena w Warszawie afiliowanym przez Florida Society for Bioenergetic Analysis.

 


instrukcje do praktykowania uwaznosciInstrukcje do praktyki

Zapraszamy do korzystania z instrukcji do medytacji, body scan, uważnej jogi i innych praktyk uważności, które przygotowaliśmy w formie plików mp3.

Pliki można znaleźć na stronach YouTube lub Chomikuj.pl lub Soundcloud.com

Możesz wgrać je do komputera lub do telefonu i zawsze mieć pod ręką.

Polecamy szczególnie krótkie zatrzymanie w postaci Pigułki uważności – Pauzy na oddech – tylko 4 minuty do stosowania w każdym dowolnym momencie dnia: Uważność w pigułce

 

A oto opinia/limeryk znanego Trójmiejskiego satyryka:

“Pigułka uważność – genialny temat…

Z tąż pigułeczką – kpin, żartów nie ma…

Oto satyryka – dziś wena naszła

i… koncentrował się (nią) – przed fraszką –

– a wyszedł zeń – cały, udany poemat!!!”

Tadeusz Buraczewski