Zapraszamy na regularne zajęcia relaksacyjnej JOGI!

jogaJoga daje relaks, odprężenie, poprawia sprawność fizyczną i zdrowie.  Wprowadza w dobry nastrój i łagodzi stresy.  Proponujemy ćwiczenia relaksacyjno-rozciągające dla każdego w każdym wieku według klasycznej szkoły indyjskiego jogina Swamiego Sivanandy.

 

Ćwiczenia koncentrują się na łagodnym ruchu i oddechu, są niezwykle korzystną praktyką zarówno dla ciała, jak i umysłu. Dzięki ćwiczeniom uruchamiamy własne zasoby, uwalniamy napięcia, co poprawia funkcjonowanie fizyczne, wzmacnia i uelastycznia ciało, obniża poziom odczuwanego stresu, i w konsekwencji polepsza stan fizyczny i emocjonalny.

Każdy rozpoczyna naukę ze swojego poziomu i w miarę praktyki może przechodzić na wyższe poziomy. Początkowo ćwiczenia są proste i łatwe do opanowania, i po pewnym czasie można je wykonywać samemu.

Ogólny program zajęć:

  • ćwiczenia wzmacniające mięśnie, więzadła i stawy
  • ćwiczenia rozluźniające, szczególnie kręgosłup, stawy biodrowe, barki
  • ćwiczenia jogi hormonalnej
  • ćwiczenia jogi twarzy i oczu
  • techniki relaksacyjne i redukujące napięcie
  • podstawowe ćwiczenia oddechowe – pranayama

Korzyści dla osób praktykujących:

  • wzmocnienie więzadeł oraz mięśni, uelastycznienie stawów
  • odczuwanie ulgi w dolegliwościach spowodowanych siedzącym trybem życia, małą ruchliwością, stresem, napięciami emocjonalnymi
  • zmiana złych nawyków postawy i poprawa koordynacji ruchowej
  • polepszenie krążenia i dotlenienia ciała, regulacja usuwania toksyn
  • wzmocnienie układu nerwowego, immunologicznego i hormonalnego poprzez stymulację działania gruczołów dokrewnych
  • poczucie ożywienia w ciele, przepływu energii, krwi i płynów ustrojowych
  • poznanie technik relaksacji i łagodzenia napięć
  • głębszy i spokojniejszy oddech
  • więcej spokoju i jasności myślenia
  • odczuwanie ulgi w chorobach przewlekłych
  • polepszenie snu i relacji z otoczeniem, poprawa nastroju i więcej radości życia

Informacje praktyczne:

  • nie trzeba mieć żadnego przygotowania
  • w zajęciach mogą brać udział osoby w każdej kondycji fizycznej
  • uczestnik powinien mieć matę oraz mały koc
  • ubranie wygodne, nie krępujące ruchów
  • ćwiczymy na boso lub w skarpetkach
  • przed zajęciami nie należy jeść (2 godziny) ani pić (pół godziny)
  • przed zajęciami należy poinformować instruktora o przebytych kontuzjach/operacjach lub poważnych chorobach kręgosłupa

 


Maciej Siudyła (tel. 604 663 212) prowadzi zajęcia:

Szk. Podst. nr 81, Gdańsk – Osowa, ul. prof. Siedleckiego 14
wtorek g. 19.15-20.45

Klub osiedlowy, Sopot – Kamienny Potok, ul. Kraszewskiego 31
czwartek g. 19.15-20.45



Ewa Kaian (tel. 691 355 400) prowadzi zajęcia:

Ćwiczenia dla osób 40+ : Nie trzeba mieć żadnego przygotowania. Ćwiczenia dla każdej grupy wiekowej, dla zestresowanych, zmęczonych i potrzebujących relaksu, również dla seniorów, dla osób po przebytych chorobach, w rekonwalescencji oraz cierpiących na chroniczny ból . W programie: rozluźniające ćwiczenia fizyczne i oddechowe, techniki relaksacyjne i redukujące napięcie, łagodne ćwiczenia dla kręgosłupa.

Gdańsk – Żabianka, ul. Sztormowa 9 (LO Collegium Gedanense)

poniedziałki g. 16.45 – 18.00 (grupa kameralna do 10-12 osób)

Opłaty: 100 zł za karnet miesięczny lub 30 zł poj. zajęcia.

UWAGA! Zmiana miejsca!

Od wtorku – 24 października 2017 – joga relaksacyjna bezpłatna dla mieszkańców Sopotu będzie w nowym miejscu! (tylu uczestników lubi naszą jogę, że już się nie mieścimy na Kolberga)

Nowe miejsce to Gimnazjum nr 2 na Kamiennym Potoku, ul. Wejherowska 1

(dojście od al. Niepodległości albo dojazd od ul. Podgórnej)

Zapraszamy! Teraz powinniśmy się wszyscy zmieścić.