MBSR GdanskZapraszamy na 8-tygodniowy Program Redukcji Stresu Oparty na Uważności (MBSR – Mindfulness-Based Stress Reduction) – kurs uważności, podczas którego nauczysz się technik obniżania napięcia, budowania odporności immunologicznej organizmu, a także technik radzenia sobie z trudnymi emocjami i natłokiem myśli.

 

Czy jesteś zapracowany, w ciągłym biegu, wiecznie zmęczony, niedospany, a może po chorobie, w rekonwalescencji, albo szukasz inspiracji, albo może brakuje ci radości, czy poszukujesz sensu życia? Metoda uważności  – Mindfulness – przyniesie Ci głęboki spokój, czas dla Ciebie, refleksję, zdefiniowanie prawdziwych potrzeb i poprawę relacji z bliskimi. Może odmienić całkowicie Twoje życie, nadać mu sens i pozwolić na odczuwanie prawdziwej radości.

Program przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pragną nauczyć się radzić sobie z trudnościami codziennego życia, ze stresem, trudnymi emocjami, ciągłym martwieniem się, komunikacją z innymi, dla tych, którzy chcą po prostu poprawić jakość swojego życia.

Wyniki badań naukowych prowadzonych nad programem MBSR (m.in. Meta-analiza Grossman, Niemann, Schmidt i Walach, Mindfulness-based stress reduction and health benefits, 2004) wskazują m.in. na odczuwalną poprawę jakości życia jego uczestników, zmianę nawykowych zachowań, poprawę koncentracji, zwiększenie pewności siebie, lepsze rozumienie samych siebie i wzrost poziomu odpowiedzialności za własne życie.

Metoda uważności polecana jest psychoterapeutom pracującym w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej, a także w innych nurtach psychoterapeutycznych. Korzystają z niej w swojej pracy trenerzy prowadzący szkolenia rozwoju osobistego i biznesowe, osoby zajmujące się coachingiem, terapeuci uzależnień, pedagodzy szkolni, a także opiekunowie osób niepełnosprawnych lub ze środowisk patologicznych. Uważność jest narzędziem wspierającym pomoc psychologiczną w wielu obszarach.

Program MBSR jest programem autorskim, chronionym prawem.
W czasie spotkań uczestnicy poznają nowoczesne i zweryfikowane naukowo techniki redukcji stresu opracowane na podstawie programu MBSR Mindfulness-Based Stress Reduction. Mogą go prowadzić jedynie certyfikowani trenerzy – nauczyciele MBSR. Kursy MBSR na całym świecie są prowadzone według identycznego programu. Jego skuteczność została potwierdzona w licznych badaniach, między innymi: Williams i inni, 2000; Teasdale i inni, 2001; Grossman, Niemann, Schmidt i Wallach, 2004; Zeidler, 2007, Belinda Ivanowski, 2007.

Zapoznaj się z opiniami uczestników o naszych kursach i o prowadzących tutaj

W Programie Redukcji Stresu wykorzystywane są następujące techniki:

  • skanowanie ciała / świadomość ciała (body scan)
  • świadome oddychanie (awareness of breathing)
  • łagodne ćwiczenia fizyczne / uważna praca z ciałem (mindful movement)
  • medytacja (choiceless awareness)
  • medytacja w ruchu (walking meditation)

Czego uczymy się w czasie Programu Redukcji Stresu:

  • konstruktywnego radzenia sobie z problemami
  • procesu aktywnego skupiania uwagi
  • aktywnego doświadczania rzeczywistości
  • doświadczania poczucia własnej skuteczności, aktywnej postawy
  • umiejętności świadomego relaksowania się i obniżania objawów psychosomatycznych spowodowanych stresem,
  • wzmacniania siły koncentracji.

Osiągnięcie takich efektów możliwe jest tylko dzięki pełnemu zaangażowaniu i osobistej regularnej pracy uczestnika.

 

Opis Programu:

  • czas trwania – 8 tygodni
  • 8 spotkań po 2,5 godziny raz w tygodniu,
  • 2 konsultacje indywidualne z nauczycielem (przed i po zakończeniu programu)
  • jedno całodniowe spotkanie – Dzień Uważności – 7 godzin
  • samodzielne ćwiczenia w domu (na podstawie otrzymanych instrukcji, skryptów i nagrań w formie plików mp3) stanowią nieodłączną część programu

Łącznie około 27 godzin warsztatów oraz 48 godzin pracy własnej uczestników. Aby otrzymać zaświadczenia o ukończeniu kursu absencja nie może przekroczyć 20% godzin.

Terminy w 2017 roku:

2 października – 27 listopada – spotkania w poniedziałki (zapisy zamknięte)

w g. 18.30 – 21.00, oraz Dzień uważności: niedziela, 19 listopada, g. 10.30 – 17.30

11 października – 6 grudnia – spotkania w środy (zapisy zamknięte)

w g. 18.30 – 21.00, oraz Dzień uważności: niedziela, 26 listopada, g. 10.30 – 17.30

17 października – 12 grudnia – spotkania we wtorki (zapisy zamknięte)

w g. 10.00 – 12.30, Dzień uważności: niedziela, 10 grudnia, g. 10.30 – 17.30

 

Wiosna 2018 roku:

19 lutego – 16 kwietnia – spotkania w poniedziałki, g. 18.30 – 21.00 (zapisy w toku)

27 lutego – 17 kwietnia – spotkania we wtorki, g. 10.00 – 12.30 (zapisy w toku)

Edycji weekendowa – start: 17 marca (zapisy w toku)

terminy spotkań w soboty lub niedziele w g. 10.00-16.00: 17 marca, 7 kwietnia, 15 kwietnia, 6 maja (dzień uważności), 13 maja

 

Miejsce: Gdańsk Żabianka, ul. Sztormowa 9 (budynek LO Collegium Gedanense)

Cena: 1230 zł za całość kursu łącznie ze skryptem oraz kompletem instrukcji do praktyki w formie plików mp3 (istnieje możliwość rozłożenia na raty lub uzyskania zniżki z ważnych przyczyn). Wystawiamy faktury. Dla osób, które wniosą opłatę na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu opłata obniżona do 1150 zł.

Uczestnicy:
Grupy do 10 osób. Nie trzeba mieć żadnego przygotowania. W czasie trwania całego kursu wymagana jest praca samodzielna uczestników, którą uczestnicy wykonują w domu korzystając z otrzymanych materiałów – skryptu oraz nagrań.

Prowadząca:

Ewa Kaian Kochanowska – jedna z pierwszych w Polsce nauczycielka MBSR certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches IMA w Niemczech w 2011 roku, doświadczona nauczycielka relaksacyjnej jogi, od 20 lat ma własną praktykę uważności oraz hatha jogi, wykładowca na SWPS w Sopocie i we Wrocławiu, członek zarządu Polskiego Towarzystwa Mindfulness. Ukończyła liczne kursy pomocy terapeutycznej, m.in. roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń osób dorosłych prowadzone przez Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie oraz terapii schematów, terapii opartej na mentalizacji MBT, wprowadzenie do ISTDP,  akceptacji i zaangażowania ACT. W czerwcu 2017 roku uczestniczyła w seminarium dla nauczycieli mindfulness prowadzonym przez Jona Kabat Zinna w Londynie – „Mindfulness-Based Interventions from the Inside: A Day-Long Laboratory of Practice, Inquiry and Fine-Tuning”.

Informacje i zgłoszenia:

Prosimy o zgłoszenie mailowe i wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który przesyłamy dla zainteresowanych. Z każdą osobą chcącą wziąć udział w programie spotykamy się indywidualnie przed kursem w celu omówienia ogólnych zasad uczestnictwa.

ewa @ klinikastresu.com.pl  tel. 691 355 400

Numer konta: Klinika Stresu, 38 2130 0004 2001 0544 9780 0001 z dopiskiem: MBSR

 


instrukcje do praktykowania uwaznosciInstrukcje do praktyki

Zapraszamy do korzystania z instrukcji do medytacji, body scan, uważnej jogi i innych praktyk uważności, które przygotowaliśmy w formie plików mp3.

Pliki można znaleźć na stronach Youtube

lub Chomikuj.pl

lub Soundcloud.com

Możesz wgrać je do komputera lub do telefonu i zawsze mieć pod ręką.

Polecamy szczególnie krótkie zatrzymanie w postaci Pigułki uważności – Pauzy na oddech – tylko 4 minuty do stosowania w każdym dowolnym momencie dnia: Uważność w pigułce

 

A oto opinia/limeryk znanego Trójmiejskiego satyryka:

„Pigułka uważność – genialny temat…

Z tąż pigułeczką – kpin, żartów nie ma…

Oto satyryka – dziś wena naszła

i… koncentrował się (nią) – przed fraszką -

- a wyszedł zeń – cały, udany poemat!!!”

Tadeusz Buraczewski