Jak obniżać napięcie i poprawiać koncentrację u dzieci. Warsztat inspirowany metodą Uważności – Mindfulness.

najbliższy termin: wiosna 2018 r.

sobota g. 9.00 – 16.00 (przerwa ok. 1h)

Badania wskazują, że emocjonalne oraz społeczne kompetencje dzieci i młodzieży znacząco obniżyły się w ostatnich 25-30 latach. Najmłodsi mają niewielkie umiejętności wyrażania emocji, są bardziej zestresowani i spięci. Narażeni są na coraz większą ilość bodźców poprzez smartfony, gry komputerowe, tablety. W takich warunkach nie trzeba cierpieć na deficyt uwagi (ADD – attention deficit disorder), aby mieć problem z jej utrzymaniem. A na deficyty uwagi cierpi coraz więcej dzieci. Są roztargnione, często zmieniają obiekt uwagi, zapominają o ważnych sprawach, unikają zadań wymagających systematyczności, mają dużo chaotycznych myśli. Bardzo negatywnie wpływa to na ich stabilność emocjonalną i może prowadzić do długotrwałego odczuwania napięcia, rozdrażnienia, a nawet napadów lęku.

Ćwiczenia uważności są coraz bardziej popularne wśród rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie. W wielu krajach przeszkoleni nauczyciele prowadzą z uczniami proste kilkuminutowe ćwiczenia uważności każdego dnia.

Na efekty nie trzeba długo czekać. Dzieci są spokojniejsze, łatwiej wyrażają emocje, nawet te trudne jak złość czy smutek. Mają wyższą koncentrację i lepszy kontakt z rówieśnikami. Dzięki szkolnym programom uważności podnosi się poziom społecznych i emocjonalnych umiejętności. Dzieci są bardziej kreatywne, odkrywają swoje zdolności, angażują się w uprawianie sportów.

Za sprawą uważności, akceptacji i życzliwości dla samego siebie możemy:

• lepiej radzić sobie z emocjami

• wyzbyć się negatywnego myślenia o sobie

• czerpać większą satysfakcję

• skuteczniej realizować swoje cele

Warsztat prowadzi Ewa Kaian Kochanowska

Nauczycielka Mindfulness certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches w Bedburgu w Niemczech. Jest nauczycielką uważnej jogi w Liceum Ogólnokształcącym Collegium Gedanense oraz wykładowcą Uniwersytetu SWPS, gdzie uczy metod radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami i poprawy koncentracji. Popularyzuje proste techniki relaksacyjne. Autorka publikacji z zakresu zastosowania Mindfulness w edukacji, publikowanych w kwartalniku Psychologia w Szkole, Wydawnictwa Charaktery.

Miejsce: Klinika Stresu, Gdańsk Żabianka, ul. Sztormowa 9 (LO Collegium Gedanense)

Opłata: 195 zł „early bird”, opłata regularna 230 zł

Zapisy: ewa @ klinikastresu.com.pl , tel. 691 355 400

Numer konta: Klinika Stresu, 38 2130 0004 2001 0544 9780 0001 z dopiskiem: warsztat jednodniowy

Uwaga: liczba miejsc ograniczona

 

Poniżej opinia uczestniczki warsztatu:

Warsztaty były bardzo dla mnie inspirujące i odkrywcze. Jako pedagog z wykształcenia (choć nie pracuję obecnie w zawodzie) i mama 6latki, bardzo bym sobie życzyła aby takie zajęcia jak Mindfulness czy joga kreatywna dla dzieci, czy ćwiczenia z kinezjologi (o zbliżonych celach), czy inne podobne zajęcia jak chociażby edukacja społeczna, rozmowy o emocjach itp. zagościły w szkołach, choćby w formie zajęć dodatkowych. Byłabym pierwsza, która zapisałaby na nie swoje dziecko.

Na pewno te warsztaty zainicjowały chęć dalszej pracy nad sobą samą i może, mam nadzieję, że wpłyną również na moje dalsze losy zawodowe.

Dziękuję, za te wspaniałe warsztaty!

A tymczasem podzielę się na gorąco eksperymentem, jaki dzisiaj robiłyśmy z moją córką: obserwowałyśmy uważnie powstawanie tęczy na talerzu z cukierków M&M. Eksperyment trwał ok. 2-3 min. Po delikatnym wlaniu wody, cukierki oddawały barwniki, które stopniowo tworzyły „tęczę”. Na koniec, gdy cukierki oddały prawie cały (niezdrowy) barwnik wodzie, można było je skonsumować :) Załączam fotki.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję, Ania