Oddychamy do 30 tysięcy razy na dobę. Oddychamy w nocy i w dzień, gdy leniuchujemy i gdy ciężko pracujemy, gdy jemy, pijemy, śpimy, bawimy się… Oddech jest tak integralną częścią naszego istnienia, że w ogóle go nie zauważamy. Gdyby w tej chwili ktoś nas nagle spytał, czy oddychamy, pewnie potrzebowalibyśmy chwili, żeby odpowiedzieć.

Czy jednak potrafimy oddychać tak, aby nasze organizmy czerpały z oddechu maksymalnie dużo korzyści? Czy potrafimy oddychać tak, aby nasze mózgi otrzymywały tyle tlenu, ile potrzebują?

A jeśli nie, to co możemy zrobić, żeby oddech stał się potężnym źródłem energii i zdrowia?

Rezvan Ameli i Ewa Kaian Kochanowska są znakomitymi specjalistkami od uważnego oddychania. Pokazują krok po kroku, na czym polega dobry oddech i jak można się go nauczyć. Proponują proste ćwiczenia, których większość możemy wykonać dosłownie wszędzie, choćby przy biurku w pracy.

Alec Łysak objaśnia z kolei, jak wielkie znaczenie ma dobry oddech dla pracy naszych mózgów.

Nauczmy się więc świadomego, uważnego oddychania. To intrygująca droga do lepszego życia.

Zapraszamy do lektury:

Dobry oddech. Zmniejsz stres, popraw koncentrację, zapanuj nad emocjami

Ewa Kaian Kochanowska, Rezvan Ameli, Alec Łysak
Wydawnictwo: Charaktery

https://sklep.charaktery.eu/dobry-oddech-zmniejsz-stres-popraw-koncentracje-zapanuj-nad-emocjami.html?fbclid=IwAR3hiKbN4I2nMUM_ZsvtcaiMOareA-CiRR1jm2D-ArJZTK5FVZUJ-f1kaDM

Spis treści:

Mocny, głęboki, naturalny 9

Ewa Kaian Kochanowska

Tlen i mózg 24

Alec Łysak

Część 2

LEKCJE ODDYCHANIA

Zanim zaczniesz 33

Rezvan Ameli

Lekcja 1: Uważne oddychanie 41

Lekcja 2: Oddychanie brzuszne 53

Lekcja 3: Oddychanie trzyczęściowe 65

Lekcja 4: Oddychanie rytmiczne 70

Lekcja 5: Oddech naprzemienny 75

Lekcja 6: Oddychanie oczyszczające 79

DODATEK

Skan ciała 85

Ewa Kaian Kochanowska

Progresywny relaks mięśni 92

Rezvan Ameli

O autorach 96