Przed rozpoczęciem kursu posiadałam pewną wiedzę na temat mindfulnessu, prowadząc  ćwiczenia uważności dla dzieci w przedszkolu. Nigdy jednak nie praktykowałam samodzielnie w domu. Przychodząc na kurs chciałam zainspirować się uważnością, aby móc ją później wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi. Ponadto chciałam nauczyć się przyglądać i zajmować się sama sobą, swoimi myślami, uczuciami, emocjami. Chciałam również poznać skuteczne sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz stresem.

Praktykowanie uważności w pewien sposób wpłynęło na moje życie. Przede wszystkim nauczyłam się bycia ze sobą, co wcześniej przychodziło mi z trudnością. Teraz jestem bardziej świadoma tego, co aktualnie przeżywam, potrafię pojawiające się myśli, uczucia, emocje nazwać, zlokalizować w ciele. Wielką trudnością jest dla mnie jednak bycie z tymi trudnymi emocjami i myślami, jakich teraz doświadczam, akceptowanie ich oraz nic z nimi nie robienie. Mam wrażenie, że wpadam wtedy w jeszcze większy stan przygnębienia i zasmucenia, z którego ciężko jest mi samej się wydostać.

Chciałabym po ukończonym kursie kontynuować praktykę uważności w swoim życiu. Większość proponowanych ćwiczeń przypadła mi do gustu, a w szczególności uważna joga oraz kilkuminutowa medytacja, i te właśnie ćwiczenia chciałabym wpleść do swojego codziennego życia.

Według mnie kurs został przeprowadzony profesjonalnie. Zajęcia prowadzone były z  zaangażowaniem i pasją. Prowadząca zajęcia – Ewa to osoba niezwykle ciepła, szczera, sympatyczna, która zawsze dba o uczestników i o ich potrzeby. Za sprawą tych czynników na cotygodniowych spotkaniach mogłam poczuć się bezpiecznie, komfortowo i dobrze, co ułatwiło mi poznanie nowych osób w grupie, śmiałe dzielenie się swoimi uczuciami i spostrzeżeniami dotyczącymi praktyki.

Grudzień 2017